Disc Golf Course Review

Disc Golf Course Review (https://www.dgcoursereview.com/forums/index.php)
-   Discs (https://www.dgcoursereview.com/forums/forumdisplay.php?f=51)
-   -   MVP Disc Sports (Official Thread) (Part V) (https://www.dgcoursereview.com/forums/showthread.php?t=133486)

brutalbrutus 05-01-2019 01:06 AM

Quote:

Originally Posted by ThrowaEnvy (Post 3447043)

I've been accidentally connecting again more often so my timings gotten better. I got my Comet out to 260' yesterday I don't know why my drivers only going 300' how is it possible? I got a laser rangefinder and I'm not sure if I like knowing haha.

It could be that you've hit your ceiling... If you're an older guy for intance, it is possible that you just cant get enough speed on the drivers to get them any farther but the midranges can go almost as far because of getting good spin with some clean form.

ThrowaEnvy 05-01-2019 01:24 AM

Quote:

Originally Posted by brutalbrutus (Post 3447046)
It could be that you've hit your ceiling... If you're an older guy for intance, it is possible that you just cant get enough speed on the drivers to get them any farther but the midranges can go almost as far because of getting good spin with some clean form.

Damn I suppose so... I am 42 and my knees are soft but damn! I know with a 5 or 10' height advantage I can throw 350+ easy. TBH though I was messing around without my regular Inertias and it is a 5' uphill grade, so that's gotta be 375 on flat net distance right.? ;)

Titanic_Sinks 05-01-2019 01:28 AM

Quote:

Originally Posted by ThrowaEnvy (Post 3447043)
Well I'm already over the Entropy and I haven't got it yet! :(

Donít let one review sour your grapes!

Iíve been throwing mine a TON since I got them. I just got back from GBO where the wind was absolutely insane. I struggled big time off the tee, but the Entropy was plenty stable for every approach, even in the Kansas wind.

No, itís not the putter version of a Deflector. Itís also not very similar to an Envy or Particle. Itís a unique, overstable, and reliable putter. You should absolutely be excited to try it!

brutalbrutus 05-01-2019 01:34 AM

^^I know how you feel. before I hurt my shoulder, I went thru a stretch where I kept rolling my right ankle about every 4-5 months. Everytime it happened I put on a bunch of weight from not getting out to play. Every ten pounds I gained I lost 10-20ft on my drives. Went from being able to hit 400 on flat ground(with questionable accuracy lol) to barely over 300ft in a year and a half. Now I have to throw a hard flex with my fizz photon to get close to 300...:|

ThrowaEnvy 05-01-2019 02:41 AM

Yeah I don't think I ever cracked 400 on the flat in my younger years but I feel like I was a solid 350.. That last 50' hurts to lose. Of course I also remember back 10 years when I got back into it and I was acing a 250' hole with a panther because that was as far as I could throw an S shot now I try not to blow past it with a Spin..

Oh well it's probably time to try and add some extra stank on it.. I use a slow motion walkup and throw for that matter.. I'm going to practice speeding it up. I've been playing "carefully".

I'm still fired up on the Entropy I want to give it a go but that Neutron Envy is really fitting the bill for short FH.. I will feel funny packing my Nutsac with 3 envy though.

Emoney 05-01-2019 02:22 PM

1 Attachment(s)
Such a dope stamp

elmexdela 05-01-2019 02:39 PM

Quote:

Originally Posted by Emoney (Post 3447174)
Such a dope stamp

how does it fly

wolfmandragon 05-01-2019 04:48 PM

Quote:

Originally Posted by ThrowaEnvy (Post 3447043)
Well I'm already over the Entropy and I haven't got it yet! :(

Quote:

Originally Posted by Titanic_Sinks (Post 3447049)
Donít let one review sour your grapes

I had no intention of poisoning the well, but I did give an honest review.

It has made my bag, at least for now.

I played with a couple gentleman yesterday that both bag a Harp and let both field test it.

P1: throws low spin; BT? Harp.
P2: throws medium spin; Origio Harp

P1 liked the hand feel and flat top of the Entropy. P2 did not like the soft plastic of Entropy.

P1 throws were going about 20 feet less than his Harp(8/10 condition). P2 did not have his Harp in his small bag(minimalist player).

P1 throws were dumping hard whilst P2 throws were dumping, but with some fade.
(I throw with more spin than either and mine dumped less than either of theirs)

All 3 of us bag firm E Envys at all times.

It was very interesting to watch the shape of the shot change with the amount of spin each of us applies. It was getting to the low light portion of the evening, so I could not see the nose angle as good as I would have wished.

Emoney 05-01-2019 06:41 PM

Quote:

Originally Posted by elmexdela (Post 3447180)
how does it fly

Will throw in a few days and check back. I have a stock stamp to throw. Idk if i can throw the special stamp...so damn sexy

ThrowaEnvy 05-01-2019 07:33 PM

Quote:

Originally Posted by Emoney (Post 3447255)
Will throw in a few days and check back. I have a stock stamp to throw. Idk if i can throw the special stamp...so damn sexy

That was kinda the way I'm going.. Haha I appreciate the review I guess I shouldn't use :( in such a cavalier way haha..

I got a SE Matrix and Halloween N Envy 172 in the mail.. Only threw the Envy and it's fitting the bill.. Got the Entropy coming 172 but I might shelve it.. For now. I always have this desire to collect but meh I also hate throwing stock stamps.. Too many look the same.

Less than a month to the big tourney here.. Gotta settle the bag and lock in my choices


All times are GMT -4. The time now is 08:29 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2022, vBulletin Solutions, Inc.